Duolingo Wikia
Advertisement

Dil ağacındaki bir kontrol noktası, kullanıcıların önceki becerilerde tüm kavramlarda ustalaştıklarını kanıtlamak için test edebilecekleri ağaç üzerinde belirli bir noktadır. Kullanıcı için yeni becerilerden kelime, dilbilgisi ve cümle yapılarını yeniden kullanan bir inceleme biçimi işlevi görür.

Geçilirse, kontrol noktasını takip eden ilk satırdaki beceriler artık mor renkte ve 0 seviyesinde olduğu için kullanılabilir hale gelir. Bir kontrol noktasında başarısız olmak mümkün değildir. Ancak, kontrol noktasında kullanılan tüm cümleler, devam etmeden önce doğru bir şekilde çevrilmelidir.

Bazen Android ve iOS uygulamalarının farklı kontrol noktaları olabilir. Örneğin, Android'deki İspanyolca için İngilizce kursunda daha az kontrol noktası vardır. Android'de her kontrol noktasından önceki becerilerin sayısı 9, 11, 14, 13'tür; son 104 becerinin bir kontrol noktası yoktur; iOS veya web'de bu sayılar 9, 17, 16, 21, 19, 22, 27 ve 20'dir.

Kontrol noktalarını sıfırlamanın tek yolu rotayı kaldırmak veya sıfırlamaktır.

Eski versiyonlar[]

Duolingo'nun eski sürümlerinde (yani 2020 öncesi), bir kontrol noktası, kullanıcının o noktaya kadar tüm becerileri atlamasının bir yoluydu, böylece her beceriyi ayrı ayrı test etmelerine gerek kalmazdı.

Bununla birlikte, bir dil için kontrol noktası testinin belirli sayıda denemeden geçilmesi gerekiyordu, aksi takdirde kontrol noktası kaldırılacak ve kullanıcı o dil için bu kontrol noktasında test yapamayacaktı.

Advertisement