Duolingo Wikia
Advertisement
Bandicam 2022-04-02 17-07-57-265

Bir kursun beceri ağacı veya dil ağacı, kursun becerilerinin kurs ilerleme sırasını temsil eden satırlar halinde düzenlenmesidir. Zirveye daha yakın olanlar temellere daha yakındır ve siz ilerledikçe daha fazla becerinin kilidini açacak ve ilerledikçe beceriler daha da zorlaşacaktır.

İçerik[]

Bir kursun içeriği değişir; bazı kurslar diğerlerinden daha fazla kelime bilgisi, daha fazla dil bilgisi veya genel olarak daha fazla beceri içerebilir.

Yetenekler[]

Beceri, ağaçta bir veya daha fazla dersten oluşan bir öğedir. Beceriler, herhangi bir zamanda beceride ne kadar yetkin olduğunu açıklamak için Taçlar altında tartışılan bir seviyelendirme sistemine sahiptir. Kullanıcılar, bir sonraki sıraya geçmeden önce ağacın her satırındaki tüm becerileri 1. seviyeye getirmelidir.

Beceri seviyeleri aşağıdaki gibi renklendirilir:

  • 0 = mor
  • 1 = mavi
  • 2 = yeşil
  • 3 = kırmızı
  • 4 = turuncu
  • 5 = altın

5. seviyedeki beceriler kenarlarda çatlamaya başladığında, bir süredir pratik yapmıyorsunuz ve bunu bir ders yaparak telafi etmeniz gerekiyor demektir. Antrenmanları tamamladığınızda ve aynı gün tekrar yapmak istediğinizde, beceri günün geri kalanında size herhangi bir XP kazandırmaz.

Bonus beceri yuvaları[]

Bazı dil ağaçları, bonus becerilerle doldurulabilecek belirli yuvalar içerir. Bunlar, bir öğrencinin ağaçta belirli bir noktaya ulaşması şartıyla herhangi bir zamanda satın alınabilir. Bonus yetenek satın alındığında kalıcı olarak ağaçta kalır.

Bir öğrenci kurs boyunca ilerledikçe taç seviyesi yükselir ve yeni becerilerin kilidini açar. Kursun tüm becerilerine 1. seviyede sahip olduklarında (ağacı bitirdiklerinde), onlara bir Altın Baykuş kupası verilecektir. Bir öğrencinin beceri ağacını hızlı bir şekilde tamamlamak için kullanabileceği kısayollar da vardır. Bu kısayollar şunları içerir:

  • Yerleştirme testi - Bir dil ağacının tüm bilgilerini test ederek öğrencilerin zaten bildikleri tüm becerileri atlamalarını sağlar;
  • Kontrol Noktaları - Bir dil ağacının tüm bilgilerini belirli bir noktaya kadar test eder ve test tamamlandığında, bilinen tüm becerileri otomatik olarak tamamlandı olarak işaretler; ve
  • Seviye atla - bir beceriyi zaten bilen kişiler için (daha fazla bilgi için köprüyü tıklayın)

Ağaç güncellemeleri[]

Dil kursuna katkıda bulunanlar, beceri ağaçlarını sürekli olarak değiştirir ve günceller. Eski ağacın görünümü önceden değiştirildi ve öğrenme deneyimini geliştirmek için yeni dersler veya beceriler eklenebilir veya kaldırılabilir.

Advertisement